Stílustükör - Légy önmagad stylistja!

Hogyan lesz egészséges testképe a gyerekeknek?

A mindennapi élet befolyásolásának egyik leghatásosabb eszköze a reklám. A társadalom szempontjából a reklám a szocializáció egyik eszköze, mert kihat személyes véleményedre, formálja kapcsolataidat, céljaidat, életstílusodat, példaképeidet. Már az óvodában elkezdődik az érzelmi motiválás, mellyel tettekre ösztönzik a gyerekeket. A reklámnak is pontosan ez a szerepe: felhívás, motiválás, tettekre sarkallás, sokatmondó ígéretek, vonzó ajándékok (például… Tovább »

A legunalmasabb TRENDI szín

  A Pantone Színintézet 2000 óta minden év végén kiválasztja az év színét, amely a divattól kezdve a lakberendezésen át minden iparágban komoly hatást gyakorol  – nem kevésbé a vásárlási szokásokra. Szerintük például a 2020-as év hivatalos színe az időtlen, egyszerűségében is elegáns klasszikus kék (19-4052 Classic Blue). DE még egyetlen egyszer sem választották meg… Tovább »

Egy divatos nem létező szín

Melyik szín jut eszedbe, ha egy rendkívül népszerű és divatos, de a természetben nem létező színre gondolsz? Kitalálod? Igen, ez a rose gold!   Az utóbbi évek ékszerpiacának nagy sztárja a rose gold. Vajon tudjuk-e, hogy mit takar ez az elnevezés? Megszoktuk már, hogy az arany természetes színe vörösessárga, esetleg ismerjük még a fehér aranyat,… Tovább »

Ruhák és a testbeszéd: félreérthető jelzéseink

  Az emberek által használt kommunikációs formák egyike sem olyan elemi és annyira őszinte, mint a testbeszéd. Hiába a jó ruha, jó smink, jó frizura, ha testbeszédünkkel nem vagyunk tisztában és olyan információkat közvetítünk magunkról, melyek nincsenek összhangban külsőnkkel, ami oda-vissza is igaz. Mi a testbeszéd? Testbeszédnek nevezzük a testünk (gyakran önkéntelen) mozdulatait, de ide… Tovább »

Hörcsög-szindróma: van kiút!

Mint előző cikkünkben írtuk, a hörcsög-szindróma egy olyan erős vásárlási kényszer, amit nem vagy csak nehezen tudsz legyőzni. Ha érzelmileg nagyon fenn vagy lenn vagyunk, vásárlással terelhetjük vissza az érzelmeinket a komfortzónán belülre. Ha a szabadidőd nagy részét a vásárolgatás tölti ki, azt sem veszed észre, hogy közben elfelejtesz igazán élni és a céljaiddal foglalkozni,… Tovább »

Hörcsög-szindróma – a kezdetek

Ha a plázában állva vagy az internet előtt görnyedve elhatalmasodik rajtad a hörcsög-szindróma, nincs mit tenni, gondolnád. Pedig ez nem így van. Igenis van remény! Belegondoltál már abba, vajon mi alapján választod ki a ruháidat? Miért döntesz az egyik és nem a másik ruhadarab mellett? A személyiségedről, az aktuális hangulatodról, sőt a legbelső vágyaidról is… Tovább »

Minimalizmus a divatban

    Az önkéntes egyszerűség (más néven #minimalizmus) vagy tudatosan egyszerű életmód, angolul simple living, minimalism, voluntary simplicity vagy downshifting) számos különböző, önként vállalt cselekvés és stratégia gyűjtőfogalma, amellyel az egyén tudatosan szembehelyezkedik a fogyasztói társadalom tendenciájával és a konzumizmussal. Jellemzője, hogy az egyén megelégszik azzal, amire szüksége van, szemben azzal, amit meg akar szerezni magának…. Tovább »

A gyöngy születése

  Az idei év nagy slágere a GYÖNGY Én személy szerint imádom a gyöngyöket és külön öröm számomra, hogy az idei divat nagy slágereinek számítanak. Univerzális díszítőelemek, gyönyörűvé varázsolnak, anélkül, hogy egy kisebb vagyont kellene elköltened. Különböző felsőkön, pulóvereken, kabátokon, sálakon, és táskákon is megjelenhetnek, de természetesen ékszerekként is nagyon jól mutatnak! Az igazgyöngy, az… Tovább »

Hogyan uraljam a káoszt? Ruhásszekrény etikett kezdőknek

  Itt a tavasz? Március elseje a meteorológiai tavasz kezdete, és a tavasz meteorológiai szempontból 3 hónapon át tart. Csillagászati értelemben a tavaszi nap-éj egyenlőség idején kezdődik a tavasz, amikor a Nap az egyenlítő felett delel. Ez nagyon jól számolható, de még az sem jelenti, hogy attól a perctől fogva az időjárás gyökeresen megváltozik, de… Tovább »

Ma van a színek ünnepe Indiában

  A holi vagy színek fesztiválja, több napon át tartó, hindu tavaszköszöntő ünnep Indiában. Az ünnep phálgun hónap teliholdas napjára, azaz február-márciusra esik. Az ünneplők festékporral szórják és színezett vízzel locsolják egymást, illetve gyakran raknak ünnepi máglyákat, amelyekkel a rossz szellemeket igyekeznek elűzni. Az ünnepet India számos területén, illetve számos országban ünneplik, és az ünnepi… Tovább »

Kaméleonok vagyunk? Színek az öltözködésben 1.

  „A színekkel való kommunikáció a tudatalatti anyanyelve.” -Jung   A színeknek és árnyalataiknak fontos szerepük van az életünkben. Velük érzelmeket közvetíthetünk és hozzájuk érzelmeket is társíthatunk, ami általában könnyebben megy, mint bármi más dologhoz. Gondolj csak a reklámokra!   A színek világa bonyolult és összetett, ezért nem minden ember ugyanúgy érzékeli és látja őket…. Tovább »

Csubakkától Leia hercegnőig: Stílusok a hétköznapokban

„Mindenkinek megvan a maga stílusa. Ha egyszer rátalálunk, ami nem könnyű, soha többé nem szabad megválnunk tőle.” -Audrey Hepburn Stílusosnak lenni régi vágya az embernek, de a legnagyobb gondot az okozza, hogy nem merünk igazi egyéniségek lenni. Pedig felvállalt egyéniség nélkül nincs egyedi stílus és nincs karakter, ami nyomot hagyna maga után. Ki ne szeretne… Tovább »

Legyünk-e tökéletesek? Vagy hagyjuk az egészet?

„A tökéletesség hajszolása kényes és kimerítő dolog, mivel abban a pillanatban, hogy az ember kiszúrja akár a legapróbb hibát, rögtön oda az egész.” -Lev Grossman A „Legyél tökéletes” mondat, amit egyre gyakrabban hallhatunk, egy kíméletlen és végrehajthatatlan parancs. Egy örök belső elégedetlenséget hoz létre, ami belülről rágja az embert. Akiben ez a késztetés munkál, bármit… Tovább »

Hallgass, majd én kiválasztom helyetted! Hatalmi játszmák az öltözködésben

  Fiatalon és naivan, a férfiaknak öltözködünk, mert tetszeni szeretnénk és örömet akarunk ezzel okozni nekik. Majd rájövünk, hogy a legtöbb férfi észre sem veszi, mi van rajtunk, csak azt tudná megmondani, tetszünk-e neki vagy sem. Ezután a többi nőnek kezdünk el öltözködni a „legjobban öltözött NŐ” rangjáért. Ilyenkor sok irigységgel és gyűlölködéssel találkozhatunk. Ha… Tovább »

Barbie hatása a nőkre

Barbie, teljes nevén Barbara Millicent Roberts, 1959. március 9-én debütált az amerikai Mattel Inc. játékipari cég termékeként egy New York-i játékvásáron. Nevét tervezője, Ruth Handler kislánya után kapta. Manapság Barbie az eltelt több évtized alatt a világban valódi kulturális ikonná vált és egyfajta életstílussal azonosítják. Ennek fő üzenete: legyél tökéletes! Ha tökéletes vagy, akkor megszerzed… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!