Stílustükör - Légy önmagad stylistja!

Hogyan lesz egészséges testképe a gyerekeknek?

A mindennapi élet befolyásolásának egyik leghatásosabb eszköze a reklám.

A társadalom szempontjából a reklám a szocializáció egyik eszköze, mert kihat személyes véleményedre, formálja kapcsolataidat, céljaidat, életstílusodat, példaképeidet. Már az óvodában elkezdődik az érzelmi motiválás, mellyel tettekre ösztönzik a gyerekeket. A reklámnak is pontosan ez a szerepe: felhívás, motiválás, tettekre sarkallás, sokatmondó ígéretek, vonzó ajándékok (például kuponok) által.

A reklámokat nem tudjuk elkerülni, mert napjainkban szinte mindenhol ott vannak. Komoly, realitásérzéket torzító hatásuk is lehet, amire a mindennapokban is oda kellene figyelni és tudatosítani.

A gyerekek szenvedő alanyai a reklámmágia világának. Hogyan tudod őket megvédeni, családon kívül és családon belül? Íme néhány szempont:

  • A legfontosabb a pozitív példamutatás!
  • Hívd föl a figyelmét a média és a szépségkultuszok napi befolyásolására, káros hatásaira.
  • Rendszeresen beszéld meg vele a testében és lelkében zajló változásokat.
  • Az összkép a fontos, nem az egyes (test)részletek!
  • Mivel nincs két egyforma test, nem is érdemes hasonlítgatni magát másokéhoz.
  • Tudatosítsd vele, nincs olyan, hogy tökéletes test, ezért az ő testével sincs semmi gond. Úgy jó, ahogy van.
  • Oszd meg vele azokat az információkat, hogyan tudná a teste esetleges aránytalanságait öltözködéssel kiküszöbölnie.
  • Segítsd őt helyes táplálkozással, a jellemének, testalkatának legjobban megfelelő sport kiválasztásával.

Ösztönözd a pozitív énképre, az önelfogadásra és a fejlődésre.

Gondoltad volna, hogy a Barbie babának jelentős testképet és realitásérzéket torzító hatása is van? Nézzük meg!

Manapság Barbie az eltelt több évtized alatt a világban valódi kulturális ikonná vált és egyfajta életstílussal azonosítják. Ennek fő üzenete: legyél tökéletes! Ha tökéletes vagy, akkor megszerzed a tökéletes pasit, a tökéletes házat és magát az ”örök” boldogságot is.

A tökéletességhez a karcsúság és a szexualitást hangsúlyozó külső elengedhetetlen kellék. A Barbie jelenség egy hamis értékeket közvetít, ami kifejezetten csak a külsőségeken alapul. Semmi sem számít az életben, csak a tökéletesnek vélt külső, mindenáron.

A szakértők részben ennek a világjelenségnek tulajdonítják az anorexiás betegek nagy számát és a plasztikai sebészet térhódítását is, főként a tinédzser lányok körében. Ez egyben egy össztársadalmi jelenség.

A baba külseje által meghatározott „ideális nő”képe sok embernél az ikon, amihez szerintük mindenkinek viszonyulnia kell(ene). Ez gyakran nem is tudatosul, csak normaként ott van a fejekben. Akik valamilyen okból ehhez az idealizált Barbie (vagy Ken)képhez hasonulni próbálnak, anorexiássá válhatnak, mert ezek a babák iszonyú vékonyak. 

Testarányaik a valóságtól eltérőek, akár torznak is tekinthetőek. Ha a férfi vagy a női babát emberi méretekre nagyítanánk, a valóságos emberi méretekhez képest hatalmas eltéréseket tapasztalnánk. (Pl. lábak hosszúsága a törzshöz viszonyítva extrém hosszú, vagy a nagy mellekhez, extrém keskeny mellkas és csípő tartozik, a lábméret-testmagasság viszonyáról ne is beszéljünk.)

 

 

Észrevetted már, hogy sokszor mi is azt tartjuk arányosnak és szépnek, aki:

  • Nőként: nagy mellű, keskeny mellkasú, keskeny derekú, keskeny csípőjű, hosszú lábú?
  • Férfiként: széles mellkasú, keskeny derekú, keskeny csípőjű, hosszú lábú?

 

Mit tehetünk a Barbie és Ken baba-féle sztereotípia ellen?

TUDATOSÍTÁS

TUDATOSSÁG

NYITOTTSÁG

ÖNBECSÜLÉS

POZITÍV ÉLETSZEMLÉLET

ÖNBIZALOM

STÍLUSERŐ

Te melyiket alkalmazod?

 

Forrás: Stílustükör 1. A stílus és a lélek titka Nőknek című könyv

 

Várjuk hozzászólásod, véleményed!

A Stílustükör csapata

www.stilustukor.hu

Keress minket a Facebook-on!

 

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!