Mint előző cikkünkben írtuk, a hörcsög-szindróma egy olyan erős vásárlási kényszer, amit nem vagy csak nehezen tudsz legyőzni.
Ha érzelmileg nagyon fenn vagy lenn vagyunk, vásárlással terelhetjük vissza az érzelmeinket a komfortzónán belülre.
Ha a szabadidőd nagy részét a vásárolgatás tölti ki, azt sem veszed észre, hogy közben elfelejtesz igazán élni és a céljaiddal foglalkozni, ami hosszú távon felőrölheti az életed.
Ez hosszútávon nem jó megoldás, mert:
- csak átmeneti, rövid hatású
- elfedheti a nagyobb problémát
- a nagyobb költekezés bűntudatot keltve ismét kimozdít az érzelmi komfortzónából, ami újabb vásárlásra ösztönöz.
- Túlköltekező vagy? Van remény, csak elég motiváltnak, tudatosnak és kitartónak kell lenned!
- Tedd fel magadnak a következő kérdéseket!
- Gyakran jár az eszed a vásárlás körül? Gyakran tekinted ünneplésnek vagy jutalmazásnak a vásárlást?
- Szoktál unalomból, vagy problémamegoldást remélve vásárolni?
- Vásárlás előtt szorongasz, utána pedig megkönnyebbülsz?
- Szoktál bűntudatot érezni a vásárlás után?
- Elrejted, amit vettél, hogy mások ne lássák?
- Mondtad már magadnak, hogy nem fogsz többet vásárolni?
- Megtörtént már, hogy a vásárlás miatt elhanyagoltad a barátaidat?
- Gyakran költesz többet, mint amennyit megengedhetnél magadnak?
- Sok ruhadarabon van rajta még az árcímke?
- Túl kicsinek találod a ruhásszekrényedet?
-
Úgy érzed, a belső motivációid miatt harcban állsz magaddal?
Változtass ezen!
Hogyan kerüld el az impulzus-vásárlást, azaz a hörcsög-szindrómát?
- konkrét céllal menj vásárolni! Készíts listát előre, amiben pontosan leírod, mit keresel és hány darabot, majd vásárláskor is ragaszkodj ehhez.
- ha nincs is konkrét célod, gondold végig, mivel tudod majd az új darabot felvenni?
- nézd meg, az a darab a te a fazonod és színvilágod-e, a korosztályodnak készült-e?
- gondold át jól, hogy később tényleg fel fogod-e venni? Mivel vennéd fel és milyen alkalomra?
- majd tetesd el az eladóval és alud rá egyet!
Legyél tudatában annak, hogy a ruhadarabok levadászása csak átmenetileg enyhíti a belső feszültségeket. Úgy érzed, hogy „révbe értél”, de ez az érzés idővel elmúlik. Vásárolj-vásárolj MÉG, mert ezen alapul a fogyasztói társadalom. Tehát ez csak egy TRÜKK, mi emberek csak a trükk egyik alkotóelemei vagyunk. Erre gondolj mindig.
Várjuk hozzászólásod, véleményed! Csak írd ki magadból!
A Stílustükör csapata
Forrás:
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: