Akár bevalljuk, akár nem, mindannyian vágyunk a figyelemre, az elismerésre, csak más-más formában és mértékben. Sokszor titokzatosság mögé bújva, lelkük legmélyére rejtve az igazi énjüket, a valódi vágyaikat. Sokan csak az öltözködésükben merik megmutatni az egyéniségüket, de szavakkal nem.
Így az öltözködés, a jólöltözöttség lehet egyfajta önkifejezés. Kell hozzá valamilyen szintű exhibicionizmus (önmegmutatás) is, ami irányulhat a figyelemért, az elismerés megszerzésére. Ha ez megvan, akkor ez önmagában már egyfajta hatalom, amit pozitívan és negatívan is megélhetsz. Például ha sikerül a középpontba kerülni, rögtön kiszolgáltatottságot, bizonytalanságot kelthet benned. Rosszul érezheted magad, mivel alapvetően bizonytalan vagy és az önértékelésed nincs a toppon. Ezt mások is észrevehetik rajtad, amitől még inkább rosszul fogod magad érzed.
Szerencsére, legbelül az ember mindig nagyon jól tudja, mi a jó neki, és mindig a komfortérzet elérésére törekszik. A belső harmónia kialakulását a gyerekkortól kezdve rád zúduló külső elvárások korlátozhatják, így az évek hosszú során komoly frusztráció alakulhat ki, ami a munkahelyi kihívások során előjöhet (lsd. prezentáció tartás).
Már az óvodában, általános iskolában elkezdődik a csoporton belüli rangsor kialakulásáért folytatott rivalizálás természetes folyamata és később a munkahelyen, baráti körben is folytatódik, még keményebb formában. (Például: kinek van drágább és több új ruhája, ékszere, elektromos kütyüje.) A divat már itt bekapcsolódik a mindennapi életbe, az egyéni „harcokba”. Folyamatosan manipulálja, jutalmazza, doppingolja a vásárlókat, mint hű harcosait, különféle kuponok, törzsvásárlói kártyák, divatújságok valamilyen terméket méltató cikkei által. Erre azok a nők fogékonyabbak, akik már kisgyerekkorukban is azonosultak az adott kori divathullámmal, azaz nekik a divat mindig is egy fontos tényező volt.
Az utóbbi száz évben a nők szerepe és a róluk alkotott kép komoly változáson ment keresztül. A feminista mozgalmak logikus és adekvát válaszokat adtak a férfi dominanciájú nyugati kultúrára, ugyanakkor e karakteres kiállás mellett manapság már a női szerepek elbizonytalanodása is észlelhető. Nagy kérdés: mit is jelent ma nőnek lenni? És igazából mire vágyik egy nő?
Az öltözködés egyfajta választ adhat mindkét kérdésre, mert az öltözékünkben mindig ott van az ÜZENET, amit a világnak küldünk.
Míg a férfiakban élő sztereotípia szerint a nők legszívesebben vásárolgatnak, állandóan fodrászhoz és kozmetikushoz járnak, meg pletykálnak, addig valójában a nők leginkább figyelemre, valamint pozitív megerősítésre vágynak.
Amit nem akar a nő, az a türelmetlenkedés, a pikírt megjegyzések, a félbeszakítás, és a kéretlen tanácsok.
Erősnek, sebezhetetlen amazonnak tűnünk a külvilág szemében, de a smink alatt a legtöbb nő tele van szűnni nem akaró gátlásokkal. Egy nő minden nap igényli a szeretet megnyilvánulásait, folyamatosan bizonyítékot kell kapnia arról, hogy szeretve van. Szüksége van a folyamatos, őszinte megerősítésre ahhoz, hogy valóban képes legyen ragyogni, és azt a magabiztos nőiességet sugározza, amit a férfiak annyira szeretnek.
Nincs nő, aki szíve mélyén ne vágyna rá, hogy szép legyen, hogy tetsszen. Aki azt mondja, „neki mindegy, nem számít a külső”, a bujkáló keserűségét, kisebbrendűségi érzését rejtegeti. A jólápoltság és a szépség csak 30%-ig pénzkérdés, a többi 70% önismeret, kitartás, lelkesedés és egy kis intelligencia…
Folytatás a “Stílustükör 1. – A szépség és a lélek titka Nőknek” című könyvben
Várjuk hozzászólásod, véleményed! Csak írd ki magadból!
A Stílustükör csapata
További forrás: http://ferfiakklubja.hu/fk_m
agazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/mire_vagyik_a_no
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: